Hoeveel bedragen de transportkosten?

De externe transporteur zal steeds de Inside raamdecoratie afleveren tijdens de openingsuren van jouw winkel die je aan ons dient door te geven via cs@insideblinds.com

Voor alle bestellingen met factuurbedrag minder dan €150 (excl. btw) worden volgende transportkosten aangerekend:
Factuur minder dan €150 en colli <300cm = €22
Factuur minder dan €150 en colli >300cm <600cm = €38

Voor alle bestellingen, ongeacht het factuurbedrag, waarvan de colli langer is dan 600cm, worden volgende transportkosten aangerekend:
Colli >600cm <800cm = €150
Colli >800cm = prijs op aanvraag

Voor leveringen direct naar een eindconsument wordt een extra bijdrage van €50 aangerekend bovenop eventuele andere transportkosten.

Beschadigingen of mankementen moeten binnen de 5 werkdagen gemeld worden. Voor klachten op afgeleverde producten meldt je dit onmiddellijk aan Inside Blinds. De goederen moeten ter plaatse blijven voor eventuele inspecties door de transporteur.

Hoeveel garantie heeft een Inside-product?

Inside Blinds geeft op al hun vouwgordijnsystemen en hardware van houten jaloezieën 10 jaar garantie. Op alle elektrische onderdelen geven we 5 jaar garantie en voor rolgordijnsystemen betreft de garantie 2 jaar.

Er geldt geen garantie op stof (incl. Squid). Verschijnen van de stof is een natuurlijk proces dat niet onder de garantie valt.

Is een dim-out stof volledig verduisterend?

Neen, een dim-out stof houdt heel veel licht tegen (80 à 90%), afhankelijk van de kleur van de stof en oriëntatie van het raam. Wanneer een gordijn 100 % verduisterend moet zijn, dan kan men best opteren voor een black out voering. Inside verkoopt geen verduisteringsstoffen, maar enkel gordijnen met verduistering als voering.

Wat is een brandvertragende stof?

Het voordeel van een brandvertragende stof is dat deze vlamvertragend werkt bij brand. De stof is behandeld met een middel dat er voor zorgt dat het veel moeilijker vlam vat dan een onbehandelde stof. Dit is vooral noodzakelijk is gebouwen waar veel mensen samen komen (hotel).

Wat maakt W.E.T. nu zo uniek?

1. Vloeistofwerend & vlekbestendig
2. Minder onderhoud & zorgeloos genieten
3. Duurzaam & ecologisch
4. Kindvriendelijk, want geen gebruik van schadelijke stoffen
5. Enkel te verkrijgen bij Inside Blinds

Verdwijnt de behandeling van W.E.T. wanneer de stof gewassen wordt?

Neen, gordijnen behandeld met W.E.T. mogen zeker gewassen worden in de wasmachine. Wel raden wij aan om hierbij zo min mogelijk wasmiddel te gebruiken (aanbevolen hoeveelheid: 50% minder als gewoonlijk).

Bevat W.E.T. PFOS, PFOA, Teflon of andere schadelijke stoffen?

Neen, W.E.T. is 100% ecologisch en kindvriendelijk. Deze behandeling bevat dus geen PFOS, PFOA, Teflon of andere schadelijke stoffen. W.E.T. is een nano-coating gebaseerd op glasachtige moleculen die zeer waterafstotend en vlekwerend zijn.

Wat is vloeite?

De vloeite is de hoeveelheid stof die gebruikt wordt om een gordijn te maken. Er zijn verschillende vloeites mogelijk per plooi. Hoe meer vloeite in de stof, hoe groter de plooien en hoe mooier het gordijn zal doorvallen.

Op welke lengte kan ik best 100% linnen gordijnen bestellen?

Een van de eigenschappen van linnen stoffen is dat de stof onderhevig is aan verschillende factoren zoals temperatuur, luchtvochtigheid,…

Kunnen rolgordijnen gereinigd worden?

Neen, het doek van een rolgordijn kan niet gereinigd worden. Indien je graag jouw gordijnen nu en dan laat reinigen kan je best voor vouwgordijnen, gordijnen of paneelgordijnen kiezen.

Wat is de maximum hoogte-breedteverhouding voor rolgordijnen?

Houd steeds rekening met de maximum hoogte-breedteverhouding per producttype, hierop kunnen wij namelijk geen uitzonderingen maken. De hoogte-breedteverhouding per product is steeds terug te vinden in de prijslijst én is ook geïntegreerd in de bestelmodule.

Rolgordijnen: maximum hoogte = breedte x 3 (stof wordt 1 cm smaller gemaakt indien overschreden*)

*Overschrijd je de maximum hoogte-breedteverhouding voor rolgordijnen? Dan zijn er twee mogelijkheden :

Mogelijkheid 1: jouw ingave kan niet gemaakt worden. In de prijslijst zie je in dit geval ook géén prijs vermeld staan bij jouw gewenste afmetingen. In de bestelmodule zal je jouw bestelling niet verder kunnen afwerken, totdat je een geldige hoogte-breedteverhouding ingeeft.

Mogelijkheid 2: jouw ingave kan gemaakt worden MAAR het doek wordt 1 cm smaller gemaakt om uitrafeling te voorkomen. In de prijslijst zie je in dit geval wél een prijs vermeld staan bij jouw gewenste afmetingen, maar die bevindt zich in het grijze gedeelte van de prijstabel waarbij duidelijk melding gemaakt wordt dat je de maximum hoogte-breedteverhouding overschrijdt. In de bestelmodule kan je jouw bestelling wel verder afwerken, maar ook hier krijg je een duidelijke melding.

Wat is de maximum hoogte-breedteverhouding voor vouwgordijnen?

Houd steeds rekening met de maximum hoogte-breedteverhouding per producttype, hierop kunnen wij namelijk geen uitzonderingen maken. De hoogte-breedteverhouding per product is steeds terug te vinden in de prijslijst én is ook geïntegreerd in de bestelmodule.

Vouwgordijnen: maximum hoogte = breedte x 5

Wat is de maximum hoogte-breedteverhouding voor paneelgordijnen?

Houd steeds rekening met de maximum hoogte-breedteverhouding per producttype, hierop kunnen wij namelijk geen uitzonderingen maken. De hoogte-breedteverhouding per product is steeds terug te vinden in de prijslijst én is ook geïntegreerd in de bestelmodule.

Paneelgordijnen: maximum hoogte per paneel = breedte x 6

Kan ik afwijken van de minimumafmeting vermeld in de prijslijst?

Geregeld krijgen wij ook de vraag om een gordijn te maken met een afmeting kleiner dan de minimumafmeting die vermeld staat in de prijslijst. Helaas kunnen wij hierop geen uitzonderingen maken, ookal is het verschil slechts miniem. Deze minimumafmetingen werden namelijk zorgvuldig onderzocht en getest, om een optimale kwaliteit te kunnen garanderen. Gelieve dus steeds met deze afmetingen rekening te houden.

In de online bestelmodule krijg je automatisch een melding wanneer de afmetingen die je ingeeft kleiner zijn dan de minimumafmetingen. Je kan jouw bestelling pas verder afwerken wanneer je geldige afmetingen ingeeft.

Waarom kiezen voor de online bestelmodule?

1. Maak het jezelf makkelijk

Dankzij het visuele en intuïtieve ontwerp fietst iedereen hier zonder problemen doorheen.

• Herkenbare icoontjes maken alles snel duidelijk.

• Je doorloopt stapsgewijs je order, zodat je niets vergeet.

• Fouten worden aangeduid en kan je zo onmiddellijk oplossen.

• Je voegt makkelijk opmerkingen en foto’s toe, daar waar meer context nodig is.

2. Verlies minder tijd

Een bestelling plaatsen via de online bestelmodule neemt slechts 10 seconden van je tijd in beslag. Daarbovenop verkort je ook nog eens de levertermijn, doordat we de communicatie tot een minimum kunnen beperken en zo sneller van start kunnen gaan met jouw order.

3. Vermijd fouten

De online bestelmodule maakt komaf met het onnodig overtypen van orders en beperkt het aantal tussenstappen aanzienlijk. Zo komen orders sneller bij onze productie terecht én verminderen we het risico op fouten

4. Maak onmiddellijk een offerte

Via de bestelmodule zie je duidelijk wat de mogelijkheden zijn en worden onmiddellijk de juiste prijzen berekend. Vul je offertelijnen in, download je pdf en... klaar. Je hebt in no time een professionele offerte om door te sturen naar je klant.

5. Ken meteen alle mogelijkheden

Wist je dat je via de online bestelmodule steeds de juiste info én correcte prijzen bij de hand hebt? Wanneer je jouw order ingeeft, laat het systeem je automatisch weten als er zaken zijn die nog aangepast moeten worden vooraleer je verder kan naar de volgende stap. Je weet dus onmiddellijk wat er mogelijk is en wat niet. Bovendien zijn alle prijzen in het systeem steeds up-to-date waardoor je altijd zeker bent dat je met de juiste prijzen werkt.

Hoe maak ik een account aan op de online bestelmodule?

1/ Ga naar www.online.insideblinds.com..

2/ Klik op 'Nog geen inloggegevens? Vraag ze hier aan'.

3/ Vul je klantnummer*, e-mail en gebruikersnaam in en klik op 'Account aanvragen'.

*Je klantnummer vind je terug bovenaan op je orderbevestiging.

Hoe zorg ik voor een correcte afhandeling van mijn retour?

Voor een correcte en vlotte afhandeling van jouw retourzendingen vragen wij je om steeds de juiste procedure te volgen. Is jouw retour klaar voor afhaling of aflevering? Volg dan onderstaande stappen om alles soepel te laten verlopen.

Stap 1: stuur jouw retouraanvraag naar cs@insideblinds.com.

Jouw retouraanvraag moet volgende info bevatten:

-Het betreffende ordernummer

-Een duidelijke en specifieke omschrijving van wat er dient te gebeuren

-De verpakkingslengte

-Het aantal colli's

-Datum wanneer de retour klaar is voor afhaling of aflevering

Stap 2: na verwerking van jouw retouraanvraag, ontvang je een mail met jouw retourbon. Kleef deze retourbon op het verpakte product.

Stap 3: lever jouw retour af bij onze productiesite (ovenstraat 12, 8800 Roeselare) of wacht tot onze transporteur jouw retour komt afhalen.

Opgelet: wij kunnen geen retours aannemen zonder retourbon. Gelieve dus steeds eerst de retouraanvraag in orde te brengen en dan pas jouw retour bij ons af te leveren.